Cybersecurity

Uw digitale pantser

In een tijd waarin IT zich razendsnel aan het ontwikkelen is, zijn cyberaanvallen reëler dan ooit tevoren. De consequenties van zo’n cyberaanval gaan niet alleen om privacy en het uitlekken van belangrijke documenten en gegevens, maar er kunnen grote financiële gevolgen aan verbonden zijn. Zo kosten hacks over de hele wereld ongeveer €100.000 per minuut, blijkt uit jaarlijks onderzoek van McAfee. Hierdoor is cybersecurity niet langer een luxe – het is een must.

Van non-profit organisaties tot aan multinational bedrijven; men ziet steeds vaker het belang van een goed opgezette cybersecurity in. Een juiste cybersecurity zorgt voor allround security. Cyberaanvallen zijn er in veel vormen en maten en zijn op te delen in vrijwel 3 categorieën: Spyware, phishing en aanvallen.

Spyware

Onder spyware vallen virussen, malware en ransomware. Dit zijn programma’s, bestanden en hard- en software die (delen van) de computer beschadigen of overnemen. Ransomware doet daar nog een schepje bovenop. Ransomware moet betaald worden om de geblokkeerde bestanden te ontgrendelen. Betalen geeft geen garantie dat toegang ook daadwerkelijk weer verleend wordt. Door spyware is het mogelijk dat inloggegevens, persoonlijke informatie en belangrijke bedrijfsgegevens op straat komen te liggen. Tevens kunnen computers, systemen en gehele netwerken gesaboteerd en onbruikbaar worden.

 

Phishing

Phishing staat voor het “vissen” naar informatie. Vertrouwde instanties, zoals de overheid, banken, providers, loterijen en verzekeraars worden gebruikt om informatie en bank- en persoonsgegevens in te winnen door middel van frauduleuze mails en websites. Hierin wordt gevraagd naar inloggegevens, creditcard informatie, en andere financiële gegevens. Phishing komt tegenwoordig ook voor via de telefoon en post. Door middel van phishing is het mogelijk dat er misbruikt wordt gemaakt van identiteitsfraude, waarbij er onder iemands naam uitkeringen worden aangevraagd, betalingen en bestellingen worden gedaan en bank- of creditcard rekeningen worden geopend. Dit valt officieel gezien onder oplichting en diefstal. Ook aankoopfraude, zoals malafide ticketwebsites en frauduleuze marktplaats verkopers worden beschouwd als phishing.

 

Aanvallen

Aanvallen komen niet veel voor, doordat de bescherming hiertegen door de meeste bedrijven is verbeterd. Echter worden aanvallen, zoals DDOS aanvallen en hackpogingen door breaches, nog steeds af en toe uitgevoerd. Een DDOS aanval is de meest voorkomende vorm van een cyberaanval. Deze Distributed Denial Of Service bestaat uit overbelasting van de server door in een keer een grote hoeveelheid aan informatie en verzoeken naar het netwerk te sturen. Hierdoor wordt het deze traag en valt in sommige gevallen uit, waardoor een systeem, website of netwerk voor langere tijd onbereikbaar is voor anderen. Dit kan vooral voor grotere bedrijven behoorlijk veel financiële schade opleveren.

 

Consequenties en herstel

De meest gevreesde consequenties van een incident zijn doorgaans een stilval van werkzaamheden en misgelopen omzet. Daarnaast vallen reputatieproblemen, data- en gegevenslekken en privacyrisico’s onder de lange termijn gevolgen. Het is van groot belang dat er zo snel mogelijk wordt gehandeld in het geval van een incident om de impact en gevolgen te beperken. Geautomatiseerde responses, uitgewerkte procedures, regelmatige check-ups en updates en algemene alertheid zijn al de helft van het werk en zorgen voor een juiste voorbereiding, waardoor een snellere hersteltijd gemakkelijker gerealiseerd kan worden.

 

Monitoring en ondersteuning

TechMere is expert in het voorkomen, verweren en herstellen van cyberaanvallen. Door een uitvoerige risicoanalyse wordt gemeten hoe goed uw bedrijf of organisatie voorbereid is op een mogelijke aanval. Daarnaast wordt er gekeken naar de kennis van medewerkers en wordt daar waar nodig bijgeschoold over de gevaren en dreigingen, in het bijzonder hoe te handelen in geval van een probleem. TechMere is in staat om technische maatregelen te nemen en uw organisatie te beschermen en te monitoren tegen alle soorten cyberaanvallen.

 

Maak kennis met Martijn.

Ik ben Martijn en zou u graag

verder willen helpen.

Wilt u in contact komen?

 
 Neem contact op
 

Daag Martijn en het team uit.

"*" geeft vereiste velden aan

 

In een tijd waarin IT zich razendsnel aan het ontwikkelen is, zijn cyberaanvallen reëler dan ooit tevoren. De consequenties van zo’n cyberaanval gaan niet alleen om privacy en het uitlekken van belangrijke documenten en gegevens, maar er kunnen grote financiële gevolgen aan verbonden zijn. Zo kosten hacks over de hele wereld ongeveer €100.000 per minuut, blijkt uit jaarlijks onderzoek van McAfee. Hierdoor is cybersecurity niet langer een luxe – het is een must.

Van non-profit organisaties tot aan multinational bedrijven; men ziet steeds vaker het belang van een goed opgezette cybersecurity in. Een juiste cybersecurity zorgt voor allround security. Cyberaanvallen zijn er in veel vormen en maten en zijn op te delen in vrijwel 3 categorieën: Spyware, phishing en aanvallen.

 

Spyware

Onder spyware vallen virussen, malware en ransomware. Dit zijn programma’s, bestanden en hard- en software die (delen van) de computer beschadigen of overnemen. Ransomware doet daar nog een schepje bovenop. Ransomware moet betaald worden om de geblokkeerde bestanden te ontgrendelen. Betalen geeft geen garantie dat toegang ook daadwerkelijk weer verleend wordt. Door spyware is het mogelijk dat inloggegevens, persoonlijke informatie en belangrijke bedrijfsgegevens op straat komen te liggen. Tevens kunnen computers, systemen en gehele netwerken gesaboteerd en onbruikbaar worden.

 

Phishing

Phishing staat voor het “vissen” naar informatie. Vertrouwde instanties, zoals de overheid, banken, providers, loterijen en verzekeraars worden gebruikt om informatie en bank- en persoonsgegevens in te winnen door middel van frauduleuze mails en websites. Hierin wordt gevraagd naar inloggegevens, creditcard informatie, en andere financiële gegevens. Phishing komt tegenwoordig ook voor via de telefoon en post. Door middel van phishing is het mogelijk dat er misbruikt wordt gemaakt van identiteitsfraude, waarbij er onder iemands naam uitkeringen worden aangevraagd, betalingen en bestellingen worden gedaan en bank- of creditcard rekeningen worden geopend. Dit valt officieel gezien onder oplichting en diefstal. Ook aankoopfraude, zoals malafide ticketwebsites en frauduleuze marktplaats verkopers worden beschouwd als phishing.

 

Aanvallen

Aanvallen komen niet veel voor, doordat de bescherming hiertegen door de meeste bedrijven is verbeterd. Echter worden aanvallen, zoals DDOS aanvallen en hackpogingen door breaches, nog steeds af en toe uitgevoerd. Een DDOS aanval is de meest voorkomende vorm van een cyberaanval. Deze Distributed Denial Of Service bestaat uit overbelasting van de server door in een keer een grote hoeveelheid aan informatie en verzoeken naar het netwerk te sturen. Hierdoor wordt het deze traag en valt in sommige gevallen uit, waardoor een systeem, website of netwerk voor langere tijd onbereikbaar is voor anderen. Dit kan vooral voor grotere bedrijven behoorlijk veel financiële schade opleveren.

 

Consequenties en herstel

De meest gevreesde consequenties van een incident zijn doorgaans een stilval van werkzaamheden en misgelopen omzet. Daarnaast vallen reputatieproblemen, data- en gegevenslekken en privacyrisico’s onder de lange termijn gevolgen. Het is van groot belang dat er zo snel mogelijk wordt gehandeld in het geval van een incident om de impact en gevolgen te beperken. Geautomatiseerde responses, uitgewerkte procedures, regelmatige check-ups en updates en algemene alertheid zijn al de helft van het werk en zorgen voor een juiste voorbereiding, waardoor een snellere hersteltijd gemakkelijker gerealiseerd kan worden.

 

Monitoring en ondersteuning

TechMere is expert in het voorkomen, verweren en herstellen van cyberaanvallen. Door een uitvoerige risicoanalyse wordt gemeten hoe goed uw bedrijf of organisatie voorbereid is op een mogelijke aanval. Daarnaast wordt er gekeken naar de kennis van medewerkers en wordt daar waar nodig bijgeschoold over de gevaren en dreigingen, in het bijzonder hoe te handelen in geval van een probleem. TechMere is in staat om technische maatregelen te nemen en uw organisatie te beschermen en te monitoren tegen alle soorten cyberaanvallen.

 

Maak kennis met Martijn.

Ik ben Martijn en zou u graag

verder willen helpen.

Wilt u in contact komen?

 
 Neem contact op
 

Daag Martijn en het team uit.

"*" geeft vereiste velden aan